Biała Sowa
Totem Caernu
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Umbra - Królestwo Sowy
|
Wysłany: Sob 21:22, 02 Gru 2006 Temat postu: Zasada "Wynik kontra wynik" |
|
|
Zasada "Wynik kontra wynik"
Na chacie stosowane są przeważnie dwa rodzaje zasad walki. Jedną z nich jest właśnie zasada "wynik kontra wynik". Polega ona na zdeklarowaniu akcji przez jednego gracza i rzucie jedną kością dziesięciościenną (1k10 - funkcja rzutu wbudowana jest w bota chatu). Po otrzymaniu wyniku 1k10 rzuca drugi gracz, porównując wyniki opisywana jest kontrakcja drugiego gracza. Gdy wynik pierwszego gracza jest wyższy od wyniku drugiego, wtedy akcja jest udana i "ofiara" akcji musi opisać jej skutki na sobie. Jeśli natomiast wynik drugiego gracza jest wyższy, wtedy akcja pierwszego gracza jest nieudana. Może zdarzyć się również wynik 1, oznaczający pech - wtedy gracz musi opisać niekorzystną dla siebie akcję. Pech najczęściej w skutkach powoduje przewrócenie się, potknięcie, trafienie w inny przedmiot lub osobę z np. obrażeniami dla atakującego, omdlenie, itp.
Przykład:
Cytat: | Sytuacja 1:
Gracz A: <rzuca się na przeciwnika z pięściami, wymierza mu cios prosto w nos>
Gracz A: !k10
Bot: 7
Gracz B: !k10
Bot: 6
Gracz B: <łapie się za nos tamując dłonią płynącą z niego krew>
Sytuacja 2:
Gracz A: <rzuca się na przeciwnika z pięściami, wymierza mu cios prosto w nos>
Gracz A: !k10
Bot: 7
Gracz B: !k10
Bot: 8
Gracz B: <robi unik, uchylając się w bok i wymierza cios w brzuch przeciwnika>
Sytuacja 3:
Gracz A: <rzuca się na przeciwnika z pięściami, wymierza mu cios prosto w nos>
Gracz A: !k10
Bot: 1
Gracz A: <jednak w furii walki, nie patrząc pod nogi, potyka się o korzeń i upada pod nogi przeciwnika>
|
Ta forma zasad jest bardzo prosta i liczy się szczęście w rzutach, każdy ma wówczas równe szanse. Najczęściej stosuje się tą zasadę podczas sparingów postaci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|